Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Η 9η και η 10η σκηνή του θεατρικού του Νίκου Λυγερού - Η χαρούμενη έκπληξη


9η - Παράξενη Συζήτηση


Σ’ ένα σχολείο.
Αγαθή: Θέλετε να διδάξετε εδώ;
Luis: Βεβαίως!
Αγαθή: Ισπανικά;
Luis: Τι άλλο;
Αγαθή: Ασφαλώς, τι άλλο;
Luis: Υπάρχει ένα πρόβλημα;
Αγαθή: Όχι, κανένα.
Luis: Τότε, δεν καταλαβαίνω την ερώτηση.
Αγαθή: Απλώς η προφορά σας…
Luis: Τι έχει η προφορά μου;
Αγαθή: Υπάρχει…
Luis: Κι είμαι καταδικασμένος;
Αγαθή: Μερικοί γονείς…
Luis: Θα πουν ότι δεν μιλώ καλά ισπανικά;
Αγαθή: Όχι, βεβαίως.
Luis: Τότε;
Αγαθή: Δεν με βοηθάτε!
Luis: Ψάχνω απλώς δουλειά. Σε τι να σας βοηθήσω; Πείτε μου να δω αν μπορώ…
Αγαθή: Θέλω να σας πω…
Luis: Ναι, τι θέλετε να πείτε;
Αγαθή: Madre de Dios!
Luis: ¿Hablas español?
Αγαθή: No, no. Χρόνος. Claro que no! Σιωπή. Θέλω να πω όχι.
Luis: Esta usted una buena mujer!
Αγαθή: No, ... Σιωπή. No, ...
Luis: ¿Por qué ?
Αγαθή: Porque... Χρόνος. Αχ, Θεέ μου. Χρόνος. Αν ήμουν καλή, δεν θα σας παίδευα έτσι…
Luis: Και τι θα κάνατε;
Αγαθή: Θα σας έδινα αυτή τη δουλειά.
Luis: Ενώ τώρα;
Αγαθή: Θα περιμένω να αναγνωρίσετε τα διπλώματά σας.
Luis: Θέλετε να πείτε ότι δεν πιστεύετε ότι μιλώ ισπανικά;
Αγαθή: Όχι, βέβαια.
Luis: Τότε;
Αγαθή: Το σχολείο χρειάζεται την αναγνώριση.
Luis: Μα τα διπλώματά μου είναι ισπανικά και πρέπει ν’ αποδείξω….
Αγαθή: Ξέρω, ξέρω… Αυτό λέει ο νόμος…
Luis: Και πόσο θα πάρει αυτή η αναγνώριση;
Αγαθή: Με ενοχές. Μερικούς μήνες…
Luis: Μερικούς μήνες! Μα τότε θα χάσω κι αυτή τη δουλειά.
Αγαθή: Τι να σας πω; Χρόνος. Το σχολείο…
Luis: Το σχολείο, είναι απάνθρωπο!
Αγαθή: Ειλικρινά, λυπάμαι…
Luis: Yo tambien!
Αγαθή: Το φαντάζομαι.
Luis: Ευχαριστώ για όλα πάντως… Σιωπή.
Αγαθή: Μην το παίρνετε έτσι… Τα χαρτιά σας είναι χρήσιμα σε κάθε περίπτωση. Σας το λέω για το μέλλον…
Luis: Ποιο μέλλον; Χρόνος.Αν δεν βρω δουλειά, θα πρέπει να επιστρέψω στην πατρίδα μου.
Αγαθή: Αφήστε μου τα στοιχεία σας….
Luis: Γιατί; Για να μην με ξεχάσετε;
Αγαθή: Έχω μια φίλη που ψάχνει ένα μεταφραστή.
Luis: Για ισπανικά;
Αγαθή: Θέλει να μεταφράσει ένα βιβλίο φιλοσοφίας.
Luis: Μόνο η φιλοσοφία μπορεί ν’ αντικαταστήσει το μέλλον.




10η - Φιλική Εταιρεία




Στο τηλέφωνο.
Μυρσίνη: Παρακαλώ;
Αγαθή: Εγώ είμαι.
Μυρσίνη: Αγαθή;
Αγαθή: Μυρσίνη μου…
Μυρσίνη: Τι τρέχει;
Αγαθή: Είμαι χάλια.
Μυρσίνη: Μα, γιατί; Τι έγινε;
Αγαθή: Ο Μιχάλης έχει γράψει πολλά βιβλία;
Μυρσίνη: Ναι, μερικά… Αλλά τι σχέση έχει…
Αγαθή: Έχουν μεταφραστεί στα ισπανικά;
Μυρσίνη: Όχι.
Αγαθή: Δεν θα ήταν καλό;
Μυρσίνη: Βεβαίως… Χρόνος. Θα με τρελάνεις;
Αγαθή: Πρέπει να με βοηθήσεις.
Μυρσίνη: Ό,τι θες, αγάπη μου. Πες μου.
Αγαθή: Θα πάρεις ένα κύριο και θα του πεις ότι χρειάζεσαι ένα μεταφραστή στα ισπανικά για ένα βιβλίο του Μιχάλη. Πάρε το πιο χοντρό.
Μυρσίνη: Το πιο χοντρό;
Αγαθή: Κι αν δεν έχει ένα αρκετά χοντρό, πες του να γράψει ένα.
Μυρσίνη: Αγαθή, συνειδητοποιείς τι μου ζητάς;
Αγαθή: Θα το κάνεις για μένα;
Μυρσίνη: Να μην ανησυχείς κι αν χρειαστεί ο Μιχάλης θα γράψει ό,τι θες.
Αγαθή: Σ’ ευχαριστώ. Χρόνος. Και μην ανησυχείς για τα λεφτά. Θα βρω μια υποτροφία. Χρόνος. Έχεις μολύβι και χαρτί;
Μυρσίνη: Περίμενε λίγο…
Αγαθή: Τι θα έκανα χωρίς εσένα….
Στο τηλέφωνο.
Μυρσίνη: Μου έδωσε το τηλέφωνό σας η φίλη μου, η Αγαθή.
Luis: Α, κατάλαβα. Είστε η κυρία για τη μετάφραση.
Μυρσίνη: Ναι, ακριβώς.
Luis: Πείτε μου, τι θέλετε…
Μυρσίνη: Θα ήθελα να μεταφράσετε στα ισπανικά ένα βιβλίο του… ανδρός μου.
Luis: Θα ήταν χαρά μου. Χρόνος. Ένα βιβλίο φιλοσοφίας μου είπε η κυρία Αγαθή.
Μυρσίνη: Η κυρία Αγαθή… Ναι… Ένα βιβλίο φιλοσοφίας.
Luis: Με θέμα;
Μυρσίνη: Με θέμα;
Luis: Ποιος είναι ο τίτλος, αν θέλετε;
Μυρσίνη: Είναι τόσο σημαντικό;
Luis: Ο τίτλος είναι το στίγμα του βιβλίου…
Μυρσίνη: Έχετε δίκιο. Χρόνος. Κι ο Μιχάλης τους προσέχει.
Luis: Χαίρομαι.
Μυρσίνη: Λοιπόν, ο τίτλος είναι…. Σιωπή.
Luis: Συγνώμη, δεν άκουσα.
Μυρσίνη: Η ανθρωπότητα και ο χρόνος.
Luis: Θα είναι μεγάλο τότε.
Μυρσίνη: Ναι, ναι μεγάλο! Χρόνος. Σας αρέσει; Εννοώ, είναι εντάξει;
Luis: Ο τίτλος;
Μυρσίνη: Θέλω να πω, συμφωνείτε;
Luis: Ντροπαλός. Ναι, εντάξει.
Μυρσίνη: Αχ, Θεέ μου, τι χαζή που είμαι. Ξέχασα να σας πω για την πληρωμή…
Luis: Χρειάζεστε αναγνώριση διπλώματος;
Μυρσίνη: Όχι, όχι, μην ανησυχείτε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο ιστολόγιο μας μπορεί να καθυστερεί να ανοίξει όμως ανοίγει. Αυτό θα διαρκέσει για πολύ λίγο ακόμα.
Σας παρακαλούμε τα σχόλια να γίνονται στα Ελληνικά και όχι στα γκριγκλις. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τα ορθογραφικά λάθη. Επίσης καλό θα ήταν τα σχόλια σας να είναι ανάλογα με το επίπεδο και την θεματολογία του ιστολογίου μας. Γενικότερα δεν λογοκρίνουμε κανένα σχόλιο όμως η θέση μας να είναι τα σχόλια εντός του επιπέδου του blog μας είναι απόλυτη.
Ευχαριστούμε πολύ.